zondag 8 oktober 2006

patchwork

Op veler verzoek hier foto's van de stofjes die ik kocht op de beurs. Allereerst de stofjes voor de Sea Quilt. De eerste foto zijn de stofjes die ik op de beurs kocht, de stofjes op de tweede foto kocht ik al eerder:




Dan het blikje met daarin de stofjes en het patroon voor het miniquiltje:



En de inhoud van het blikje:



Met het laatste ben ik gisteren begonnen. Eerst 64 vierkantjes en 32 rechthoekjes gesneden. Van 32 van de vierkantjes heb ik net 8 blokken genaaid, en voor een eerste poging vind ik het best goed gelukt:



Ik vond het heel erg leuk om te doen, net zo leuk als dat ik dacht dat het zou zijn. Ik wil voorlopig voornamelijk wat oefenen om straks de Sea Quilt met een patchworkrand te kunnen afwerken. Daarvoor heb ik op de beurs een heel leuk boek gekocht:



Het is echt een oefenboek met blokken die je in elke oefenening maakt. Er staat dan ook telkens bij in welk project uit het boek je die blokken vervolgens kunt gebruiken. Alles heel duidelijk beschreven en, wat heel fijn is, in centimeters! Niet dat ik een probleem had met de inches uit de beschrijving in het blikje, want mijn naaimachine heeft gelukkig ook een maataanduiding in inches erop staan. Dat werkte heel makkelijk.

2 opmerkingen: