dinsdag 9 december 2008

Vandaag was het koud, en het sneeuwde. In de woonkamer was het lekker warm, het rook er lekker (kennen jullie Yankee Candles al, die ruiken echt heerlijk) en het was er gezellig, met de lichtjes in de kerstboom aan. Dus nadat ik de kinderen naar school had gebracht en wat huishoudelijke klusjes had gedaan, haalde ik mijn naaimachine naar beneden en ging aan de slag. Met als resultaat mijn eerste echte quilttop af! Ik kocht het pakketje twee jaar geleden op een hobbybeurs, maar in al die tijd was het me niet gelukt om het af te krijgen. Nu dus wel, en ik ben blij met het resultaat. Nu nog doorpitten en afwerken, benieuwd of me dat ook lukt, want dat heb ik op mijn cursus nog niet geleerd...


Today was a cold day, and it snowed. In the livingroom it was warm, it smelled nice (do you know Yankee Candles, they smell just lovely) and the lights in the Christmas tree were shining. So after I brought the children to school and did some housework, I brought my sewing machine down and got going. And the result is my first finished quilt top! I bought the kit two years ago at a hobby expo, but in all that time I never got to finishing it. Now I did, and I am happy with the result. Now I have to quilt and finish it, I'm curious if I will manage, because I didn't learn that yet in my course...

5 opmerkingen:

  1. Your quilting is excellent. It looks great. It is so much fun and so satisfying to get a piece put together. Jacqueline and Caroline had help you with questions - they both do very nice work.

    Happy holidays. We have no snow, but the weather is chilly.

    Groetjes,
    Marne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die top, het doorquilten gaat je ook wel lukken. Ga je dat met de machine of op de hand doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Isabella: ik denk dat ik het met de hand ga doen, vanavond ga ik een poging wagen! Spreken we na de feestdagen weer een keertje af? Misschien om naar Duitsland te gaan of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er heel erg leuk uit. Ik heb trouwens ook twee foto's op mijn blog gezet van kleine quiltprojectjes.

    groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent helemaal van het quilten, heh? Terecht, meid, het ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen