vrijdag 7 januari 2011

Lekker warm

Aangestoken door wat ik maakte voor het #12m12p-thema van december (Winter), besloot ik nog even door te gaan met haken. Ik vond prachtige wol (Phil Light van Phildar) in een handwerkwinkeltje hier in de stad en begon volgens een patroon dat ik op Ravelry vond. En niet zo gek veel later had ik een mooie sjaal, die inmiddels zijn weg heeft gevonden naar Chantal als klein kerstkadootje:

Ik had niet alleen een sjaal, maar ook nog heel wat wol over, want hoewel het heel licht en luchtig is, zit er héél veel op zo'n bol. En toen kreeg ik via Twitter van iemand de link naar een patroon, wat me heel ingewikkeld leek, maar wat ik ook geweldig mooi vond, en dus toch eens wou proberen. En dat viel niet tegen, ik had al snel dit:

Het is echt dezelfde wol, alleen was de laatste foto bij slecht licht. Inmiddels ben ik alweer 11 bloemen verder en begint de sjaal vorm aan te nemen, het is echt een leuk werkje om 's avonds bij de tv of radio te doen.

Over het gemaakte stuk in het decemberthema van #12m12p zal ik later nog vertellen!

5 opmerkingen:

  1. Ik sta iedere keer weer vertelt. Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat kan ik dus echt niet. Ik kan alleen maar op gevoel haken, snap niks van die halve en hele stokjes... Dit is prachtig! *jaloers*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Willeke! Wilde dat ik zo'n fijne winkel wist. Beide sjaals zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee, zo'n bloemetjes shawl...
    Oh, jee, ik voel weer wat kriebelen........

    BeantwoordenVerwijderen