woensdag 23 februari 2011

Geef ons heden ons dagelijks...

Al dat bakken van de laatste tijd helpt natuurlijk niet echt als je van plan was wat af te vallen, dus misschien moet ik daar maar eens even mee stoppen. Maar het is zo leuk om te doen... daarom bedacht ik dat ik maar weer eens brood moest gaan bakken, dat hebben we toch dagelijks nodig voor het ontbijt en de lunchpakketjes. Gisteren in mijn lunchpauze dus maar eens naar de molen gewandeld om meel te halen, en vandaag aan de slag! Ik heb een broodbakmachine, maar ik vind de vorm van het brood dat je daarin bakt niet altijd even handig. Dat maakt voor de smaak natuurlijk niet uit, maar ik vind een brood uit de oven toch nèt iets lekkerder. Dus als ik er tijd voor heb, dan maak ik het liever in de oven. Helaas had ik mijn mooie broodvorm laten verroesten, dus de broden kwamen niet meer mooi uit de vorm, het werd echt tijd om iets anders te verzinnen. Nu heb ik in de aanbieding twee nieuwe vormen op de kop getikt, en dus bakte ik vanmiddag weer eens in de oven (het deeg laat ik wel altijd door de broodbakmachine maken, dat is wel zo makkelijk). Dus morgenochtend hebben we een heerlijk boerenbrood (recept komt uit dit boek, echt niet te missen als je een broodbakmachine in huis hebt) op tafel!

en die geur... 't is jammer dat die niet op 't internet kan!

1 opmerking:

  1. Och, nou ga ikhet toch nog jammer vinden dat ik mijnbbmweggedaan heb! Ik wasnlook niet blj met hoe hetbrood daar uit kwam, maar zelf deeg kneden is zo'n gedoe denk ik altijd terwijl eigen brood toch wel altijd heel lekker smaakt. Als ik op de site van die molen lees, zou ik ookbijna naarZid-Limburg willen verhuizen...

    BeantwoordenVerwijderen