zondag 13 februari 2011

Met liefde gemaakt...

Wij doen hier niet echt aan Valentijn, maar het was natuurlijk wel een goed excuus om weer een taartje te versieren. Ik bedacht dat het geen grote taart moest worden, maar kleine cupcakes. Maar... ook een enthousiaste hobbykok heeft wel eens zijn mindere dagen, zo blijkt. Dit weekend was dat dus zo bij mij: de soep die ik maakte was aan de zoute kant, de broodjes die ik bakte voor het zondagse ontbijt waren wel lekker, maar niet genoeg gerezen, en ook mijn cupcakes gingen de mist in. Dat begon al bij het beslag: ik dacht dat biscuitdeeg lekker luchtig zou zijn. Dat was het ook, maar in een cupcakepapiertje blijkt het niet zo geweldig tot zijn recht te komen, het zakt aan alle kanten in en er blijft maar weinig van over uiteindelijk. Ik maakte de fondanten figuurtjes en dacht toen na over de botercreme, mooi licht lila moest die worden. Daar heb je dus maar een heeeeeeeel klein beetje kleurstof voor nodig, werd me duidelijk: mijn creme was dus veel te paars! En hij was ook nog eens te zacht en wilde niet echt opstijven, zodat ik hem niet mooi op de cakes kon spuiten. Ach, ze zijn met liefde gemaakt, en daar gaat het met Valentijn toch om? En een extra bonus: ze smaken echt veel lekkerder dan dat ze eruit zien!


Er waren trouwens ook dingen die wel goed gingen dit weekend: gisteren maakte ik lekkere pizza's voor het avondeten, en vanavond aten we lekker frietjes met gepaneerde vis zoals hier beschreven. Als je dit eenmaal geproefd hebt, eet je volgens mij nooit meer gekochte visschnitzels!

2 opmerkingen:

  1. Mmmmmmm........ik vind ze er wel lekker uitzien. En lila/paars.... mooie kleur.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms heb je van die dagen! Ik herken dit wel. Maar ik vind ze er toch erg leuk uitzien hoor.

    BeantwoordenVerwijderen