woensdag 2 februari 2011

Woensdag

Woensdag is al jaren mijn vrije dag, en meestal ga ik dan 's ochtends gezellig met een vriendin op stap. Maar vandaag was Veerle nog een beetje ziek en ging nog niet naar school, en dus was het voor mij ook verplicht thuis blijven. Geen probleem, met dit grijze koude weer is er binnen genoeg te verzinnen om te doen. En dus ben ik achter de naaimachine gekropen met een paar stofjes die er al een hele tijd lagen, en ik stond ervan versteld, maar ik heb zomaar een quilttopje afgekregen! En dan heb ik ook nog koffie gedronken met mijn vriendin, thee gedronken met Veerle toen die uit bed kwam, een paar boodschappen gedaan en Isabelle op tijd uit school gehaald! Ik kan dus meer doen dan ik dacht in die paar uurtjes tijd!

Dit wordt dus mijn nieuwe tafellopertje voor de lente:


De stofjes zijn een charmpack Martinique van Moda (maat 2,5 x 2,5 inch) en een witje van Makower. Het patroontje heb ik zelf bedacht. Morgenavond ga ik naar de quiltbee bij Marij, dan heb ik tenminste ook eens wat te showen. Ik wil daar beginnen met het doorquilten en een mooi stofje voor de bies en eventueel de achterkant uitzoeken.

Na de lunch ben ik de keuken ingedoken om wat te bakken, er staan nu twee citroencakes volgens recept van Martha Stewart in de oven, ik ben heel benieuwd naar de smaak! En dan maakte ik vanochtend ook al rijstepudding klaar in de slowcooker, dat is hier één van de favoriete toetjes!

Genoeg gemaakt voor vandaag, ik ga straks eens beginnen in dit boek, dat net per post arriveerde, en waar ik een recensie over mag schrijven! Ik had toevallig net mijn andere boek uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten